Menedżer treści – bo tak należy w języku polskim nazywać osoby odpowiadające za jakość tekstów to człowiek, który musi posiadać ogromną wiedzę o reklamie, SEO i pisaniu tekstów. Aby zostać CM trzeba pokonać wszystkie szczeble w copywriterskiej drabinie. Nie każdemu to się udaje, a zwycięzcom nie zawsze należy zazdrościć. Charakter pracy CM to przede wszystkim odpowiedzialność, rzetelność i ciągły rozwój. Co warto wiedzieć o Content Managerze? Tego dowiecie się poniżej!

Czym zajmuje się CM?

Content Manager ma swoją grupę pisarzy, którzy przygotowują dla Niego treści. Jego zadaniem jest wnikliwe sprawdzanie tekstów pod kątem SEO i analizowanie ich mocy w narzędziach pozycjonerskich. Rzadko się zdarza, aby taka osoba zajmowała się kodowaniem tekstów. CM ma zazwyczaj od tego innych ludzi, którzy niekoniecznie muszą być pisarzami. W skrócie: Content Manager to osoba, która zajmuje się w firmie tekstami o mocy mającej zapewnić lepsze efekty pozycjonowania.

Przydatne narzędzia dla CM

Mniej doświadczeni menedżerowie nie muszą korzystać z profesjonalnych narzędzi. Jako, że i tak ponad połowa stron w sieci oparta jest na darmowych skryptach, wystarczy znajomość modułów SEO, aby zbadać tekst. Przydają się więc takie narzędzia jak Yoast (moduł dla WordPress), gdzie po skopiowaniu tekstu otrzymujemy odpowiedź w formie statystyki: procentowe określenie mocy tekstu, ilość nagromadzonych słów kluczowych, optymalizacja zdjęć, tagi etc. Gdy tekst ma status „Seo-Friendly” – nadaje się do opublikowania, bo jest dobrze zoptymalizowany i zgodny z zasadami SEO.

Nie każdy może być CM

Charakter pracy CM to dążenie do perfekcji. Żaden zaakceptowany przez managera tekst nie może być słaby, ponieważ wpływa na pozycję promowanej strony. To bardzo odpowiedzialne zajęcie, bo w przypadku firm, które pozycjonują samymi „tekstami” jeden błąd może oznaczać konsekwencje finansowe.

Co sądzicie o pracy jako CM? Zastanawialiście się nad tym kiedykolwiek? Piszcie odpowiedzi pod tematem!