Z miesiąca na miesiąc content marketing staje się coraz bardziej popularniejszy i pomaga w zdobywaniu nowych odbiorców produktów dla danych firm. Postanowiliśmy dokładnie sprawdzić jakie korzyści może przynieść Tobie zastosowanie takich strategii w Twojej firmie, bowiem z pewnością nie można przejść obok tego obojętnie.

Na czym polega content marketing?

Jak sama nazwa wskazuje, mówimy tutaj o promowaniu firmy za pomocą różnych treści. Niekoniecznie muszą to być blogi, ale także wideo lub infografiki. Zdecydowaną przewagą content marketingu jest fakt, że nie jest on zbyt natarczywy i znacznie mniej inwazyjny, niż np. spot w TV.

Tutaj bardzo duża różnica występuje także w sposobie dystrybucji treści, ponieważ umieszczamy ją tam, gdzie potencjalny klient lubi spędzać swój czas. Oprócz komunikatów marketingowych użytkownik powinien dostrzegać również wartość edukacyjną i rozrywkową publikowanych materiałów. Dzięki temu w pierwszej kolejności rozwiąże swój problem, czy też zwiększy sprzedaż, ale i nie będzie czuł się przytłoczony przekazem reklamowym.

Sposobów na publikacje content marketingowe jest wiele, jednakże skupimy się wyłącznie na artykułach.

O czym w ogóle pisać?

To zdecydowanie jeden z największych problemów, ludzi, którzy zdecydowali się na wdrożenie praktyk contentowych. Poniżej prezentujemy Ci kilka ciekawych pomysłów na to, jakie publikacje możesz zastosować również u siebie.

Poradniki – są to jedne z najłatwiejszych do przygotowania artykułów, ponieważ skupiasz się w nich na rozwiązaniu konkretnego problemu swojego odbiorcy. Takie tekst mogą być przygotowane w oparciu o najczęściej wpisywane w wyszukiwarki pytania, oczywiście w zakresie danej branży. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem sklepu komputerowego, to możesz napisać artykuł na temat tego, w jaki sposób dobrać odpowiednie komponenty do komputera lub sprawić, że będzie on działał szybciej itd.

Recenzje i testy – taka forma szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, ale i nie tylko. Można tego typu publikacje kierować do odrębnych grup docelowych, np. użytkowników danego urządzenia, czy klientów, którzy mają wątpliwości co do zakupu produktów od różnych marek.

Wiadomości z życia firmy – pozwolą Ci pokazać Twoją firmę „od środka”. Dzięki temu możesz tworzyć naprawdę unikalną treść, dzięki której z pewnością zainteresujesz niejednego użytkownika. Jeśli byłeś na jakiejś konferencji, czy szkoleniu, to również warto jest to pokazać. Pamiętaj jednak, aby było to zaprezentowane w ciekawy sposób, bo czytelnicy nie lubią się nudzić.