Content Marketing to nie pisanie tekstów

W ostatnich latach nagromadziło się pisarzy, freelancerów oraz copywriterów, którzy aktywnie wspierają agencje SEO pod kątem tekstów. Wiadomym jest, że Internet opiera się głównie na treściach i są one niezwykle istotne w procesie pozycjonowania. Od jakiegoś czasu widzimy, jak rozwija się Content Marketing. Marketing treści początkowo odnosił się do blogów i pozwalał na ich pozycjonowanie bez konieczności kupowania pakietów linków. Innymi słowy - Content Marketing to taki styl pisania tekstów, który pozwala stronie internetowej piąć się po drabince wyszukiwarki Google. Jak powinno się tworzyć takie artykuły i czy jest to zadanie dla pisarza, a może programisty? Poniżej nasza odpowiedź.

Copywriter - pisarz

Zadaniem copywritera jest promowanie produktu, strony internetowej lub usługi. Teksty na potrzeby katalogów i zaplecz nie wymagają wielkich umiejętności pisania. Wystarczy odrobina wyobraźni, techniczne informacje o produkcje oraz standardowy styl pisania - dziennikarski. Copywriter w ogólnym tego zawodu znaczeniu nie musi, choć powinien się znać na programowaniu i SEO. Niemal połowa copywriterów to pisarki, a one nie zawsze rozumieją standardy SEO.

Specjalista ds. marketingu - copywriter od content marketing

Artykuły o wysokiej wartości merytorycznej, technicznej i odpowiednim rozmieszczeniu śródtytułów będą pomocne w procesie pozycjonowania. Nie każdy copywriter będzie wiedział w jaki sposób pisać, bo oprócz tekstu istotna jest jego optymalizacja. Bardzo przydaje się znajomość języka angielskiego (technicznego) w zakresie informatyki, ponieważ optymalizacja to zwyczajne "kodowanie" tekstu. Poszczególne jego elementy muszą zostać wyróżnione i pisarz musi wiedzieć, gdzie i jakich znaczników powinien użyć.

Różnica w cenie? Ogromna!

Content Marketing to umiejętne tworzenie tekstów, a taka usługa może sporo kosztować. Jeśli zazwyczaj płacimy copywriterom 4,5 złotych za 1000 znakowy tekst, to za artykuł o wysokiej jakości zapłacimy minimum trzy razy tyle. Taki wydatek powinniśmy traktować w kategorii inwestycji, ponieważ zwróci się pod postacią lepszych efektów SEO.

Czy ktoś z Was regularnie tworzy teksty w oparciu o Content Marketing? Jeśli tak, to podzielcie się swoimi wrażeniami!