Copywriter? Nie, redaktor specjalista

Agencje SEO współpracują z firmami interaktywnymi aby potęgować efekty SEO. Podstawą sukcesu w sieci jest tekst pisany, dlatego copywriterzy mają w Polsce bardzo wiele pracy. W ostatnim czasie rozwinął się Content Marketing, lecz brakuje specjalistów w tym temacie. Coraz częściej słyszymy, że agencje SEO zatrudniają redaktorów - specjalistów, aby pisali o dziedzinie na której autentycznie się znają. Co to oznacza dla klientów? Robotę na najwyższym poziomie!

Content Marketing? Tylko redaktor

Zapewne wielokrotnie słyszeliście o CM (content marketing), ale trudno Wam sobie wyobrazić artykuł w tym stylu. Odwiedźcie proszę Onet.pl i zobaczcie, jak pięknie piszą wyuczeni redaktorzy. Potrafią tekst opleść pasją, wrzucić do niego kilka wstawek marketingowych, statystyk, jakieś zdjęcie i artykuł gotowy! Piękna polszczyzna, merytoryka i ciekawość to jedno - kodowanie tekstu i sprawdzenie jego mocy SEO to już inna para kaloszy.

Redaktorzy jak mało kto sprawdzą się w CM. Posiadają olbrzymią wiedzę na dany temat i mogą stworzyć najlepsze jakościowo teksty. Ich jedynym minusem jest cena za usługi. Redaktor dużego serwisu będzie zarabiał minimum 20 złotych netto za tysiąc znaków tekstu. W odniesieniu do SEO są to poważne pieniądze, dlatego redaktorów często zatrudnia się, aby korygowali teksty pisane przez copywriterów.

Wybór dla bogatych - efekt SEO gwarantowany

Uważamy, że tylko bogate firmy mogą zatrudniać redaktorów - specjalistów i ten ruch im się opłaci. Podejrzewamy, że w ciągu najbliższej dekady rynek copywriterów nam się skurczy i zastąpią ich redaktorzy - copywriterzy. Pomyślcie tylko, jak będą się pozycjonować blogi, które będą prowadzone przez redaktorów.

Co sądzicie o zawodzie redaktora specjalisty? Czy takim osobom copywriting jest w ogóle do czegokolwiek potrzebny? Czekamy na Wasze odpowiedzi!