Czy Content Marketing oznacza sprzedaż?

Content Marketing, czyli marketing treści w całości odnosi się do reklamy. Jego historia zaczęła się kilka lat temu, gdy nastała era blogów internetowych. Jeśli ktokolwiek z Was prowadził lub prowadzi blog to wie, że jego pozycjonowanie w całości opiera się na tekstach. Blogi charakteryzują się wysokimi statystykami SEO, ponieważ są zadbane, a teksty na nich zawarte naszpikowane kodem html, który wskazuje robotom Google najważniejsze elementy witryny (tak, witryny). Bazując na odpowiednio skomponowanych tekstach można nakręcić koniunkturę sprzedaży. Sklepy internetowe bardzo mocno dbają obecnie o opisy produktów i tym sposobem samoistnie podnoszą swoje pozycję w Google.

Czy Content Marketing może zwiększyć sprzedaż?

Zdecydowanie tak. Sensem tej metody promocji jest odpowiednie skomponowanie tekstu, który powinien zawierać wstawki marketingowe. Zazwyczaj platformy e-commerce implementują opisy produktów bezpośrednio od producenta. Choć jemu to nie zaszkodzi - może zaszkodzić naszemu sklepowi, ponieważ powielamy i tak już zduplikowane treści. W związku z tym wyposażenie e-sklepu w wartościowe opisy produktów może być sporą inwestycją.

Content Marketing zwiększy sprzedaż z dwóch powodów: samej formie tekstu i tym, że różni się od innych. Wierzcie nam lub nie, ale wciąż wiele sklepów bazuje na swojej pozycji w Google lub reklamach AdWords nie zwracając uwagi na swoje opisy produktów. Te sklepy, które powoli wdrażają zmiany mogą liczyć na dogonienie konkurencji w krótkim czasie.

Ile kosztują teksty oparte o CM?

Jako, że stworzenie treści do sklepu wymaga nie tylko znajomości produktu, wiedzy o SEO, ale też podstaw programowania, będzie to zadanie dla specjalistów. Nie każdy copywriter da sobie z tym radę, dlatego cena takich tekstów może być naprawdę duża. Przyjmując, że zwykły opis będzie kosztował 2 złote - jakość CM to wydatek rzędu 10-12 złotych za JEDEN opis.

Content Marketing to wspaniały i legalny względem Google sposób na promowanie produktów. Zachęcamy do bliższego zainteresowania się tym tematem, bo ewoluuje z dnia na dzień!