Marketing szeptany - sposób na darmowe linki cz.1

W dobie rozwoju agencji interaktywnych, jedną z bardziej skutecznych metod reklamy jest marketing szeptany (ang. buzz marketing). Teoretycznie nie jest zgodny z zasadami SEO, jednak prowadząc go w sposób odpowiedni i odpowiedzialny, może zdziałać prawdziwe cuda. Dziś dowiecie się jak zbudować reputację na forum i jak prowadzić swój profil, aby zdobywać linki mocne. Zapraszamy do lektury.

Jesteś trollem?

Przyjmijmy, że forum będzie docelowym miejscem reklamy. Zazwyczaj fora są moderowanie, a administracja nim zarządzająca bardzo uczulona na spam. Jeśli założysz profil na forum tylko z myślą, aby lokować swoją markę, to po pierwszym poście zostaniesz wyrzucony ze strony. Uznają Cię za trolla i być może zainteresują tym, czym się zajmujesz. Jeżeli lokujesz nie swój produkt, tylko produkt klienta, to może on zostać poinformowany.

Inteligentny profil

Każda osoba pragnie wyników bardzo szybko, ale tak się nie da. Decydując się na buzz marketing warto poświęcić kilka tygodni na zbudowanie swojej reputacji na forum. Istotnym będzie podanie swoich danych (adres strony www plus avatar) oraz przedstawienie się. Warto udzielać się w wielu starszych tematach i pytać o opinie. Nie powinno się pisać zbyt wielu postów, bo nie tędy droga. Po zdobyciu odpowiedniego poziomu reputacji można śmiało reklamować produkty.

Ile będziesz musiał napisać postów, zanim zaczniesz lokować produkty? Przyjmijmy, że około 50 - 75 sztuk. Choć wydaje to się sporo - mamy na myśli poważny marketing na poważnym forum, który ma zaowocować wyższą pozycją promowanej witryny w Google.

Zapraszamy do lektury drugiej części naszego artykułu, gdzie pokazaliśmy najpopularniejsze błędy copywriterów.