Narzędzia Google, które musisz znać! cz.1

Prowadzisz swoją stronę internetową, sklep lub blog i chciałbyś być na bieżąco ze statystykami? Jeśli tak, to dziś dowiesz się, jakie narzędzia od Google będą Ci przydatne. W sieci istnieje mnóstwo skryptów, modułów oraz platform do monitorowania statystyk witryny, a na ich podstawie często dostosowuje się taktykę marketingową. Uważamy, że nie ma lepszego miejsca dla amatorów SEO jak Google Webmasters Tools, gdyż to komplet spersonalizowanych i spolszczonych narzędzi, które wprowadzą Was w świat SEO. Zapraszamy do lektury!

Planer słów kluczowych

Zdecydowanie jedno z najważniejszych narzędzi od Google. Pozwala na przygotowanie kampanii AdWords, ale może być też pomocne w poszukiwaniu fraz niszowych. Planer obsługuje się bardzo łatwo. Wystarczy podać interesującą nas frazę, aby sprawdzić jej konkurencję i ilość miesięcznych zapytań. Z planera korzystają nie tylko amatorzy, ale też specjaliści od SEO.

Google Analitycs

Zaraz po frazach bardzo ważne są statystyki odwiedzin strony. Google Analitycs pozwala na sporządzenie wiarygodnych danych o naszym serwisie. Dzięki statystykom dowiemy się skąd pozyskujemy największy ruch, które frazy są dla nas najpopularniejsze i na których podstronach internauci spędzają najmniej czasu. Google Analitycs mocno wciąga, bo pokazuje rozwój naszej witryny. To zdecydowanie najlepsze narzędzie zdaniem większości Agencji SEO.

Wyszukiwarka Google

Tak, to jedno z najważniejszych narzędzi dla pozycjonerów, ale i amatorów SEO. Jest alternatywą dla SEMStorm i przy okazji każdej aktualizacji pokazuje wiarygodne statystyki. Wyszukiwarka sprawdza się w zasadzie tylko przy okazji aktualizacji, gdyż przez większość czasu algorytmy pracują i badają witryny. Warto korzystać z wyszukiwarki, ale nie w formie tradycyjnej. Ma ona wiele narzędzi wyszukiwania, które mogą być pomocne dla amatorów SEO.

Powyższe narzędzia powinien znać każdy, kto prowadzi swoją własną stronę internetową. Pozwolą na stały progres poprzez zbieranie informacji oraz statystyk.