Wybieramy agencję SEO cz.1 - co Ci ona da?

Agencja SEO to firma skupiająca się na pozycjonowaniu stron internetowych, sklepów, blogów i platform e-commerce. W jej skład wchodzą nie tylko specjaliści od SEO, ale często też SEM (dotyczy AdWords). Agencje muszą znać się nie tylko na pozycjonowaniu, ale również reklamie. Najlepsze w Polsce firmy do dzisiaj nie wprowadziły opłat abonamentowych, nie oferują też płatności za efekty. Gwarantują za to wysokie pozycje w Google za rozsądne (czyt. duże) pieniądze. Czym kierować się podczas wyboru agencji SEO i co Ci ona da? Tego dowiesz się poniżej.

Po co Ci agencja SEO?

Pozycjonowanie jest trudne, a w dobie Content Marketingu jeszcze trudniejsze. Branża zmienia się z roku na rok i zmusza pozycjonerów do ciągłej nauki. Algorytmy Google aktualizowane są stale, a bardzo modny kiedyś Page Rank przestał istnieć. W ciągu ostatnich 18 miesięcy rynek SEO w Polsce bardzo się zmienił i marki, które startowały dziesięć lat temu dopiero dziś są na podium. Teraz każda, poważna agencja SEO ma swoje autorskie metody pozycjonowania. Choć często dotyczą ogółu, specjaliści muszą je dedykować promowanej stronie internetowej. W związku z tym kompleksowe pozycjonowanie nie kosztuje dzisiaj 200 złotych, a przynajmniej 1000 złotych miesięcznie wzwyż.

Agencja SEO pomoże Ci wypromować Twoją markę w wyszukiwarce Google. Może też pomóc w reklamie kontekstowej AdWords. Przy odrobinie sprytu może również zagwarantować ruch na stronie poprzez kampanie mailingowe i statyczne bannery.

Jak szukać agencji SEO?

Aby znaleźć rzetelną agencję, trzeba uruchomić wyszukiwarkę Google i wpisać "pozycjonowanie stron internetowych miejscowość" lub jeśli chcemy globalną markę, to: "pozycjonowanie stron internetowych". Skoro te firmy znajdują się w Top10, to i nam zagwarantują wysoką pozycję. Choć zapewne odstraszy nas cena - musimy ją zaakceptować, bo za efekty SEO już nie płaci się mało.

Agencja SEO da Ci wiele, choć na początku możesz tego nie zauważyć. Zapraszamy do lektury drugiej części naszego artykułu, gdzie opisaliśmy typowe zachowania klienta względem agencji SEO.