W dobie nowoczesnych metod pozycjonowania agencje SEO często korzystają z pomocy firm interaktywnych. Współpraca ma ogromny związek z copywritingiem, ponieważ cały Internet oparty jest na treściach. W życiu realnym posługujemy się słowami, a w sieci ważniejsze są znaki. Jako, że papier przyjmie wszystko postanowiliśmy pokazać moc Content Marketingu na przykładzie nowego sklepu internetowego.

SEO + CM = Friendly-SEO

Do tej pory sklepy pozycjonowało się linkami, tzw. długimi ogonami. Kupowało się wpisy w katalogach, aby móc promować nie cały sklep, lecz kilka konkretnych produktów. Co ciekawe to fakt, że istota Content Marketingu wzięła się stąd, że ktoś wykorzystał techniki pozycjonowania blogów do promocji własnego sklepu. Doskonale widać to na stronach typu Media Expert, Media Markt i wielu innych, majętnych. Te firmy płacą ogromne pieniądze za opisy produktów i są tak „dopieszczone” pod kątem optymalizacji, że pozwalają platformie utrzymać się w TOP10. Skoro mowa o dużych markach, które tak robią – każdy może tak robić!

Jak pisać teksty w oparciu o Content Marketing?

W przypadku CM chodzi nie tylko o tekst, który owszem – musi mieć wysoką wartość merytoryczną, ale też o jego optymalizację. Musicie wiedzieć, że wyszukiwarka Google sama z siebie wolno indeksuje wpisy. Jeśli zaimplementujemy w naszym sklepie nowy opis produktu, powiększymy tekst o znaczniki html wyróżniające poszczególne jego części, to Google w ciągu 24 godzin zaindeksuje wpis. Po jakimś czasie zacznie on pracować dla nas, ponieważ w kolejnych treściach zamieścimy link wewnętrzny do kolejnego produktu. Nitka po nitce i tworzymy mapę strony w wersji manualnej, która samoistnie będzie podnosić nasz sklep w Google.

Ile to kosztuje?

Teksty jakości „Content Marketing” (choć to bardzo nieprecyzyjne, a wręcz potoczne określenie) są drogie i nie każdy pisarz będzie wiedział, jak się za nie zabrać. Copywriter musi się wykazać znajomością języków programowania, technicznym angielskim na poziomie podstawowym oraz znajomością SEO. Najtańsze teksty kupimy za około 10 złotych netto / 1000 znaków. To dużo pieniędzy, lecz warto je traktować w kategorii inwestycji.

Co sądzicie o CM w odniesieniu do sklepów? Czy też promujecie swoją markę w ten sposób? Piszcie odpowiedzi pod tematem!