Rynek SEO w Polsce kwitnie. Z każdym rokiem przybywa specjalistów, którzy nie są zwykłymi inwestorami czującymi w tym pieniądz, lecz autentycznymi pasjonatami pozycjonowania. Jeszcze kilka lat temu cele SEO były inne, niż dziś. Zdobywało się mnóstwo linków aby wprowadzić stronę do TOP10 i później liczyło wejścia. Każda strona będąca w TOP10 mogła na siebie zarabiać z reklam i mowa o naprawdę sporych pieniądzach. Dziś cele SEO są inne, a samo pozycjonowanie przeobraziło się w system, który rozumieją jedynie nieliczni. Gotowi na odrobinę historii o polskich pozycjonerach? Jeśli tak, to zapraszamy do lektury!

SEO kiedyś – sporo pracy, mało pisania

Pewnie wielu z Was pamięta swoje pierwsze strony internetowe. Pozycjonowanie, gdy było jeszcze młodym zjawiskiem pozwalało na wszystko. Nikt nie przejmował się algorytmami Google (nie było ich), budowanie zaplecz również nie było w modzie. Reklamowano się na forach internetowych, top-listach i spamowało na potęgę. Może to zabrzmi śmiesznie, ale pracy było sporo i czasami zdobycie 40 linków w ciągu dnia dawało stronie potężnego turbo.

SEO dziś – dużo pracy, dużo pisania

Dzisiejsze SEO jest innowacyjne, ponieważ nad pozycjonerami czuwają algorytmy Google, które rozpracowują ich systemy. Pozycjonowane są nie tylko strony, ale też blogi, fora, zdjęcia, filmy na Youtube i mnóstwo innych platform. Zmieniają się skrypty, a bez odpowiedniej optymalizacji nie ma szans na sukces w sieci. SEO opiera się na Content Marketingu i wymaga ogromu pracy copywriterów, którzy poza sztuką pisania muszą rozumieć również samo pozycjonowanie i programowanie.

Cele SEO – jakie są?

Celem SEO nie jest wprowadzenie strony do TOP10, ale w istocie promowanie marki. Sama obecność na wysokich pozycjach nie zawsze oznacza sukces. Agencje SEO teraz bardziej skupiają się na utrzymaniu wysokich pozycji swoich klientów kosztem zdobywania nowych (niedoświadczonych, być może bez budżetu). Prowadzenie Fanpage na Facebook również się do tego przyczynia, ponieważ portale społecznościowe to świetne miejsce do zdobywania linków.

SEO zmieniło się nie do poznania i tylko najlepsi specjaliści pamiętają okres przeszły. W chwili obecnej są to spore firmy, które budowały tą branżę od początku, dlatego jeśli ktoś taki nas czyta, to zachęcamy do pozostawienia komentarza z własnymi przemyśleniami.