Nieodłącznym elementem marketingu szeptanego jest zdobywanie linków mocnych. Jeśli interesujecie się pozycjonowaniem to wiecie, że forum z 10 – letnim stażem ma wysokie statystyki SEO i kilka linków wychodzących do naszej witryny może sprawić cuda. Najlepsi specjaliści od buzz marketing miesiącami budują swoją reputację na forum, aby zdobywać linki i przekazywać je swoim klientom. Dziś pokażemy Wam, jakich błędów dopuszczają się copywriterzy, którzy dopiero zaczynają przygodę z marketingiem szeptanym. Zapraszamy do lektury!
Błąd: Chcą zrobić wszystko jednego dnia
Zastanówcie się, czy rejestracja, budowanie reputacji i inne działania mające na celu przygotować nas do linkowania mogą zająć tylko dobę? Niestety, ale wielu copywriterów otrzymuje zapłatę z góry i nie stosuje się do wytycznych klienta lub zwyczajnie go oszukuje. Jeśli planujecie akcję buzz marketing jednego dnia, to przed północą zostaniecie wyrzuceni z forum, bo mowa o starszych stronach, które są cały czas moderowane.
Błąd: Manipulują tak, że to widać
Administratorzy i moderatorzy wielokrotnie obserwują tych użytkowników, którzy w trakcie rejestracji uzupełnili wszystkie dane w profilu. To naprawdę rzadkie. Może zatem sugerować, że na forum przebywa ktoś od marketingu. Osoba rejestrująca się wie, że nie może zamieścić odsyłacza do strony zanim nie zbuduje reputacji na forum. Piszą zatem posty w sposób dosyć manipulacyjny, czego użytkownicy mogą nie zauważyć, ale na pewno nie przeoczy tego moderator. Po pierwszym lokowaniu produktu taka osoba zostaje wyrzucona z forum.
Błąd: Nie dbają o swoje konto
A gdy marketing szeptany na forum odniesie sukces? Często tak się dzieje i często copywriterzy zapominają o swoim koncie. To błąd, ponieważ administrator zauważy brak aktywności, a już na pewno zainteresuje się kolejnym dodanym linkiem po długiej nieobecności copywritera.
Jacy copywriterzy, taki efekt SEO. Marketing szeptany to nie zabawa, a długie dnie planowania i wdrażania nowatorskich rozwiązań. Piszcie pod tematem, co o tym sądzicie!