Zapewne zdajesz sobie sprawę, że stosowanie się do zasad SEO podczas tworzenia treści może skutkować lepszymi efektami pozycjonowania. Wiedzą o tym agencje SEO oraz interaktywne, które każdego dnia szukają specjalisty w tej dziedzinie. Choć Content Marketing jest w naszym kraju pojęciem względnie nowym, nie brakuje specjalistów. Jak ich szukać i jakie kryteria powinni spełniać? Tego dowiecie się poniżej!

Content Marketing to nie copywriting

Copywriter (ang. pisarz) to osoba, która znając podstawy SEO jest w stanie przygotować artykuły na blog, zaplecze lub opisy do katalogów. W Polsce nie brakuje pisarzy, lecz zazwyczaj są to osoby młode, mało doświadczone i czujące „kasę” na tym biznesie. Wielu jest pisarzy z pasją, lecz ich usługi są bardzo drogie. Specjalista od Content Marketingu musi posiadać sporą wiedzę na temat pozycjonowania i optymalizacji. Musi mieć wyobraźnię i powinien znać język html, który jest istotny podczas optymalizacji tekstu.

Specjalista od Content Marketingu powinien być pasjonatem tego, czym się zajmuje. Jego usługi będą drogie i musi wykazywać się rzetelnością. Niektórzy pisarze posiadają własne panele, gdzie po napisaniu artykułu sprawdzają jego status SEO. Całkiem sporo firm zatrudnia takie osoby do swoich paneli copywriterów i pozwalają na swobodne ruchy. Artykuł będzie zgodny z zasadami CM tylko wtedy, gdy jego status Google określi jako „Seo-Friendly” lub „Perfect-Seo”. Trzeba się sporo namęczyć, aby uzyskać taki status (czyt. sprawdzenia tekstu wielokrotnie).

Gdzie szukać specjalistów?

Przede wszystkim w agencjach interaktywnych. One albo zatrudniają takich pisarzy, albo współpracują z nimi. Na pewno istotnym elementem będzie wynagrodzenie specjalisty, a cena za 1000 znaków teksty High Quality może oscylować nawet w okół 20 złotych netto. Chcąc nieco zaoszczędzić można poszukać pisarzy na Allegro, Oferia i Olx, lecz nie polecamy tego.

Specjalista od CM to ważna osoba w branży SEO. Jeśli szukacie takich pisarzy lub chcecie nam kogoś polecić, to czekamy na dyskusję pod tematem!