Zanim na dobre wdrożysz content marketing w swojej firmie warto byłoby dokładnie omówić sobie strategię, według której będziesz to robił. Jest to niezwykle istotna sprawa i nie można o niej w żadnym wypadku zapominać, ponieważ tylko wtedy Twój przekaz dotrze dokładnie do tych ludzi, na których najbardziej Ci zależy.
Jaki masz cel?
Na początek zastanów się dokładnie, jakie masz cele i czego konkretnie oczekujesz po Twojej kampanii content marketingowej. Czy ma to być zbudowanie wizerunku, czy może chciałbyś zwiększyć sprzedaż? Można także określić sobie za cel zwiększenie ruchu na stronie, albo promowanie Twojego produktu.
Oczywiście podane wyżej cele można łączyć, aczkolwiek zawsze musisz mieć na uwadze ten jeden główny.
Przeanalizuj konkurencję
To powinno być Twoim kolejnym krokiem, gdyż wtedy będziesz wiedział skąd oni pozyskują nowych czytelników i klientów. Dowiedz się co najbardziej interesuje czytelników na Twoim rynku i dostarcz im to w jak najlepszej formie. Najlepiej będzie zrobić to w taki sposób, w jaki jeszcze tego nikt nie zrobił.
Badaj trendy w internecie
Warto w tym celu używać narzędzia Google Trends i na bieżąco sprawdzać, czy Twoje założenia pokrywają się z tym, co jest mówione w internecie. Musisz wiedzieć jakie frazy wpisują użytkownicy i czego konkretnie szukają, aby zapewnić im dopływ jak najlepszej wiedzy.
Określ grupę docelową
Bardzo ważne jest, aby wiedzieć do kogo konkretnie kierujesz swój przekaz. Jeszcze zanim zaczniesz projektować kampanię zastanów się dokładnie do kogo chciałbyś dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym. Kierowanie tekstów do wszystkich niestety na niewiele się zda i nie zagwarantuje Ci czytelników. Lepiej zdecydowanie jest konkretnie określić wymagania odnośnie odbiorców naszych działań i to właśnie do nich kierować teksty.
Jak więc widzisz, jest kilka rzeczy, na których musisz się skupić. Są to oczywiście jedynie podstawy, jednakże bardzo ważne i jak najbardziej warto byłoby się nimi bliżej zainteresować. Z pewnością nie pożałujesz, bo to przełoży się także na wyższe konwersje.
Niestety obecnie ciągle mało firm decyduje się na działania zgodnie z planem. Wiele z nich realizuje swoje strategie, które nie są przemyślane i ułożone w spójną całość. May nadzieję, że Ty zrobisz inaczej.