W poprzednim artykule powiedzieliśmy sobie o tym, dlaczego warto w ogóle inwestować w content marketing i co on może dać Twojej firmie na dłuższą metę. W tym artykule kontynuujemy ten temat, bowiem zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to szereg ważnych zagadnień, na których warto się skupić.

Jak tworzyć treści?

Jeśli dysponujesz czasem oraz chęciami, to zawsze możesz tworzyć artykuły na swój blog firmowy samodzielnie i bez niczyjej pomocy. Jednakże jeśli chodzi o większe firmy, to lepiej jest to zlecić, gdyż przeważnie jako prezes mamy niemało innych spraw na głowie, którymi koniecznie trzeba się zająć.

W tym miejscu dochodzimy do punktu, gdzie chcemy polecić Ci zatrudnienie profesjonalnego copywritera. To właśnie ta osoba zadba o to, aby wszystko było w jak najlepszym porządku i dostarczy Ci najwyższej jakości treści. Dodatkowo przygotuje dla Ciebie kompletną strategię content marketingową wraz z terminami poszczególnych publikacji, co jest niezwykle ważne.

Co dalej z artykułem?

Kiedy treść jest już gotowa, to należy zastanowić się nad tym, jak dotrzeć z nią do potencjalnych odbiorców. Nie musimy Ci przecież tłumaczyć, że nawet najlepszy artykuł nic nie da, jeśli nie trafisz z nim do swojej grupy docelowej.

Jednym z miejsc, w którym musisz go umieścić będzie oczywiście Twój blog firmowy. Warto jest posiadać takie miejsce, bowiem możesz mieć wtedy nad nim całkowitą kontrolę i decydować co tam będzie publikowane.

Można również decydować się na publikację artykułów na platformach zewnętrznych. Tutaj jednak uczulamy na to, aby nie duplikować treści. Czyli jeśli umieściłeś jakiś wpis na innym serwisie niż Twój blog, to nie możesz tego samego publikować również na swojej stronie. Nie jest to traktowane zbyt dobrze przez algorytmy wyszukiwarek i może Ci jedynie przysporzyć większej ilości problemów.

Co daje Ci dobra treść?

Przede wszystkim pokazujesz ludziom, że zależy Ci nie tylko na tym, aby im coś sprzedać, ale przede wszystkim rozwiązać ich problemy. To bardzo ważne, bo pozwala Ci budować relacje z czytelnikami, którzy za jakiś czas zaufają Ci na tyle, żeby zostać również Twoimi klientami.

Warto więc zamieszczać odnośniki do swoich publikacji w social media, czy na blogach, gdyż to w perspektywie czasowej przyniesie wymierne korzyści. Na pewno nie możesz zamykać się na content marketing, gdyż jest to jedno z lepszych źródeł do pozyskiwania nowych klientów.