Okazuje się, że zarówno z perspektywy klienta, jak i właściciela sklepu internetowego, nie wszystkie metody płatności są opłacalne. Obniżka cen na opłaty interchange sprawiły, że najtańszym a przez to najbardziej opłacalnym rozwiązaniem dla większości sklepów okażą się karty płatnicze. Warto spojrzeć na to, jak wiele korzyści może przynieść włączenie tej możliwości do swojego wirtualnego biznesu.

Jeszcze niezbyt dawno temu, opłaty interchange uznawano za najwyższe na terenie całego starego kontynentu, jednakże pomniejszenie do liczby 0,2% (karty debetowe) oraz 0,3% (karty kredytowe) spowodowało, że karty stają się z miesiąca na miesiąc popularniejsze. Płatności bezgotówkowe rewolucjonizują nasz kraj. Widać to szczególnie po statystykach, które jasno wskazują, że w ciągu ostatnich dwóch lat kilkukrotnie wzrosła liczba wydanych kart płatniczych. Dla Twojego sklepu internetowego to możliwość zysku i znacznego zwiększenia przychodów.

Zakupy online mogą być zdecydowanie wygodniejsze

Obniżka cen za metodę płatności interchange nie jest jedyną szansą dla obsługi kart w Twoim sklepie internetowym. Nie zwracając już uwagi na szybkie przelewy internetowe, karty płatnicze okazują się o wiele bardziej komfortowym sposobem płatności dla osób, które korzystają z urządzeń mobilnych. Chcąc jeszcze bardziej im pójść na rękę, powstały portfele cydrowe: V.me by Visa lub MasterPass, które pozwalają dokonywać płatności za pomocą karty poprzez tylko jedno kliknięcie.

Karty mają wpływ na wzrost rentowności

Wartość marży, jaką pobierają sobie karty i przelewy internetowe może różnić się nawet o cały punkt procentowy. Oznacza to, że osoba posiadająca sklep internetowy, który będzie przynosił obroty na poziomie pięćdziesięciu tysięcy złotych, może w ten sposób zyskać nawet pół tysiąca. Wiadomo, że najniższe stawki będą obowiązywały na karty płatnicze, które wydano w Polsce, a w przypadku kart, które zostały wydane poza terytorium państwa polskiego, a nawet Unii Europejskiej, stawka ta będzie znacznie wzrastać.