Właściciele sklepów internetowych często zadają sobie pytanie, na jaki sposób dostawy będzie decydować się większość naszych rodaków w okresie przyszłego roku czy następnych paru lat. Okazuje się, że na to pytanie nie uda się udzielić klarownej i pewnej odpowiedzi. Wynika to z tego, że rynek usług kurierskich i transportowych jest tak dynamiczny, a wszelkie przemiany nie wyczerpały potencjału obsługi wysyłek dla wszelkich działalności i sklepów internetowych. Okazuje się, że w ciągu ostatnich kilku lat, klient mógł wręcz utknąć w gąszczu ofert dostaw przesyłek, zupełnie odmiennych niż firmy kurierskie.
Kij zawsze ma dwa końce…
Z jednej strony, zjawisko to może być uznawane za negatywne, jednak z drugiej może przynosić szereg korzyści, ponieważ mamy do czynienia z prawdziwymi rewolucjami w sprzedaży internetowej. Przede wszystkim, oznacza to rozwój dla polskiej gospodarki, ponieważ firmy wkraczające na nasz rynek, wzorując się rozwiązaniami zachodnich kolegów, wprowadzają coraz to nowe udogodnienia dla swoich klientów. Pojawia się jednak wątpliwość, że jeśli takie nowoczesne przesyłki podbijają serca klientów, to w jaki sposób odbije się to na firmach kurierskich, oferujących tradycyjne metody transportowe?
Możliwości
Możliwości jest szereg, ale nie każdy zdecyduje się na skorzystanie z nich. To, w jakim czasie zostanie produkt dostarczony, a więc oferowana na niego premia cenowa będzie stanowiła wiec nie tylko puste reklamowe slogany, ale wręcz naczelne hasło biznesu. Właśnie z tego powodu, będąc właścicielem sklepu internetowego, powinno się poważnie rozważyć Same Day Delivery (z ang. dostawę w dniu daty zamówienia), choć w porównaniu z Next Day (z ang. dostawą na drugi dzień), jest to kosztowne. Szybko może się jednak okazać, że właśnie to odróżni Cię od konkurencji, a takiej szansy nie warto przespać. Nie należy mieć jednak najmniejszych wątpliwości, że wkrótce usługa ta będzie tak samo powszechna, jak w innych krajach Europy zachodniej, choć dziś stanowi ona coś ponadstandardowego.