Pojęcia, które powinniśmy poznać, nim uruchomimy swój biznes internetowy to karta produktu oraz koszyk. Stanowią one prawdziwą podstawę każdego sklepu internetowego. Przede wszystkim, bardzo ściśle się ze sobą wiążą, ponieważ to właśnie od karty produktu zależy, czy potencjalny internauta zdecyduje się na dodanie Twojego produktu do koszyka, a tym samym czy jako właściciel sklepu internetowego, przyniesie Ci to zysk.
Jakie można dostrzec prawidłowości?
Przede wszystkim, udało się dostrzec iż w większości sklepów internetowych, klient zainteresowany danym produktem, zanim go kupi lub w momencie kupowania go po raz pierwszy, będzie dokładnie przeglądał kartę produktu, nawet w wypadku, gdy będzie ona bardzo rozległa, będzie zawierała mnóstwo zdjęć oraz opisów na liście towarów. Klient taki odwiedzi prawie wszystkie karty produktowe. Wydaje się, że jest to mocno powiązane z samą psychologią wykonywania zakupów – konsument będzie koncentrował się na jednym produkcie, zanim doda go do koszyka.
W jaki sposób uatrakcyjnić swoją kartę produktu?
Przede wszystkim, powinna znaleźć się na niej nazwa – choć jest to z pozoru oczywiste, to przez niektórych producentów okazuje się być zaniedbywane. Właściciele sklepów internetowych nie wyszczególniają nazw produktowych, opierając się głównie na grupach np. jest wyraźnie oznaczona kategoria „Telefony komórkowe”, ale to że mamy do czynienia z konkretnym modelem Samsunga, nie jest podkreślone czy oznaczone odpowiednią czcionką.
Istotną informacją okazuje się także cena. Gdyby okazało się, że nazwa nie została odpowiednio wyszczególniona, będzie to drugi czynnik, na który klient będzie zwracał uwagę. Jeśli cena będzie wystarczająco atrakcyjna może wybrać dany produkt, choć nie będzie on dziełem najbardziej znanej firmy. Pod żadnym pozorem nie można zaniedbać aktualności ceny – jeśli dojdzie do sytuacji, że klient zamówi dany produkt, a cena na fakturze czy rachunku będzie różniła się od tej podawanej w sklepie internetowym, ponieważ poczuje się oszukany i więcej nie zamówi w naszym sklepie.