Trzeba przyznać, że jeśli ktoś od kilku lat prowadzi serwis w internecie, to obecnie nadszedł czas na jego przebudowę i dopasowanie do urządzeń mobilnych, co jest w zasadzie standardem. Jednakże nie da się ukryć, że nie jest to wcale takie proste i będzie wymagało niemałych nakładów czasowych oraz dużych ingerencji w stronę. Jest także kilka ważnych aspektów, o ile nie chcesz, aby Twoja strona przez te modyfikacje spadła w wynikach wyszukiwania. Ci, którzy zabierali się za przebudowę serwisu bez odpowiedniego przygotowania mogli notować spadki ruchu nawet w granicach 70%, a to bardzo dużo.
Od czego zacząć?
Jeśli pozycjonowanie Twojego serwisu jest prowadzone przez zewnętrzną agencję pozycjonującą, to powinieneś ich uprzedzić, iż zamierzasz wprowadzać zmiany w swoim serwisie. Warto zachować obecną strukturę adresów URL lub wprowadź odpowiednie przekierowania.
Oczywiście nie możemy zapominać o optymalizacji pod kątem odpowiednich fraz kluczowych, bowiem to także jest niezwykle ważne działanie w całym procesie przebudowy.
Dlaczego warto jest dać znać o takich zmianach agencji seo? Przede wszystkim, aby mogli opracować nową strategię i doradzić Ci, które elementy powinny pozostawać bez zmian. Jest to kluczowe, jeśli faktycznie zależy Ci na tym, aby serwis nie spadł w wynikach wyszukiwania i nadal bardzo dobrze się pozycjonował. W przeciwnym razie musisz liczyć się ze spadkami konwersji, bo właśnie takie są skutki niedopatrzenia w tym temacie i lekkomyślnego podejścia.
Wcześniejsza optymalizacja
Najlepiej jeśli prace optymalizacyjne zostaną wdrożone jeszcze przed oficjalną publikacją strony. Koniecznie przed wypuszczeniem do internetu pokaż witrynę agencji, której zlecasz pozycjonowanie, ponieważ z pewnością będzie to dla nich ułatwienie i od razu zasugerują Ci jeśli coś będzie nie do końca w porządku.
W żadnym wypadku nie zdawaj się wyłącznie na Twoje odczucia, ale daj wykazać się ekspertom w tej dziedzinie. Ty natomiast zajmij się promocją sklepu i tym, aby klienci zawsze mogli liczyć na najlepszej jakości towar.