Od kilku lat zaobserwować można znaczny wzrost firm, które przenoszą swoje działalności do internetu. Sklepy internetowe generują znacznie niższe koszty obsługi, przez co nie opłaca się prowadzić sklepów stacjonarnych. Powoduje to także wzrost zainteresowania różnego rodzaju formami reklamy internetowej a spadkiem reklamy tradycyjnej w gazetach czy na ulicach.

Dużą rolę w tego typu działaniach odgrywają media społecznościowe. To właśnie tutaj przeniosło się życie wielu młodych internautów, a i ci starsi odnajdują się w świecie wirtualnym coraz lepiej. Nie dziwi więc fakt, że media społecznościowe rozwijają się bardzo prężnie. Mamy znanego wszystkim Facebooka, Twittera, Instagrama i kilka innych ciekawych serwisów pozwalających na nieskrępowane wymienianie się informacjami i na rozmowy. Właściciele tych serwisów zapewne zauważyli, jak duże możliwości zarobkowe dają im tego typu portale. Szczególnie jeżeli mowa tutaj o profesjonalnym ich wykorzystaniu. Dzięki temu otrzymujemy do dyspozycji zaawansowane statystyki, które pozwalają na śledzenie aktywności na firmowych stronach w najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Wiele portali stawia na tzw. profesjonalizację oraz personalizację swoich portali. Pozwala to na jeszcze lepszą interakcję z użytkownikami oraz wpływa na komfort pracy i zabawy w danym serwisie. Uruchomionych zostało wiele mechanizmów, które znane były jedynie pracownikom działu marketingu w dużych agencjach reklamowych. Mechanizmy te pozwalają bardzo dokładnie poznać potrzeby odbiorców oraz dopasowywać do ich potrzeb treści, oraz np. częstotliwość ich publikowania. Jest to bardzo ważne szczególnie z punktu widzenia przedsiębiorców walczących o swoich klientów z dziesiątkami innych firm o podobnym profilu działalności.

Prawdopodobnie nadchodzące lata spowodują jeszcze większe dążenie do personalizacji naszych kont w portalach społecznościowych. Już teraz mamy dostęp do nich z telefonów praktycznie w każdym miejscu na ziemi. Stajemy się częścią rozwijającego się dosyć młodego jeszcze świata portali społecznościowych, który jeszcze nie pokazał wszystkich swoich możliwości.