Rozwiązania, związane z pozycjonowaniem stron internetowych, polegają najczęściej na umieszczaniu na nich artykułów, które przeszły optymalizację, zgodnie z powszechnie znanymi zasadami SEO. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem czy branżą internetową, najczęściej nie mają pojęcia, co oznaczają wyrażenia, jak”pozycjonowanie domen w wyszukiwarkach” czy też „optymalizacja zawartości na stronach”. Ponadto, zabiegi te mogą być powszechnie uznawane za nieetyczne i sprzeczne z zasadami uczciwych praktyk reklamowych. Jest to jednak wyłącznie stereotyp, ponieważ SEO stanowi jeden z filarów internetowej reklamy, a optymalizacja contentu odbywa się zgodnie z rozległą liczbą restrykcyjnych zasad, co powoduje, że dana domena może wyłącznie zyskać na SEO.
Z jakiego powodu warto rozwijać SEO?
Włączanie elementów SEO w swoją działalność marketingową jest szczególnie zalecana dla właścicieli sklepów internetowych. Przede wszystkim, zakupy internetowe polegają na tym, że internauci będą podejmowali decyzję o transakcji na podstawie czterech głównych czynników:
- Ceny,
- Fotografii produktów,
- Opisu/specyfikacji,
- Komentarzy pozostałych użytkowników.
Wyraźnie widać więc, że na trzy pierwsze składniki opisu danego produktu, wpływ ma nikt inny, jak właściciel sklepu, dlatego warto podejmować odpowiednie decyzje, by nie zrazić potencjalnego klienta.
Jedną z podstawowych zasad przy tworzeniu opisu nie okazuje się wrzucanie w artykuły kluczowych fraz, nawet jeśli byłyby one nawet najlepiej dopasowane. W żadnym wypadku, zabieg ten nie sprawi, że strona internetowa będzie najwyżej w wynikach wyszukiwarek. Jedynym sposobem jest zadbanie o jakość contentu na stronie, by potencjalnym zainteresowanym chciało się do niego wracać. Aby to wszystko osiągnąć, warto rozejrzeć się, co publikuje konkurencja, odnosząca sukcesy, jeśli jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami internetowymi. Możemy także spróbować wczuć się w sytuację klienta – to, na co będzie patrzył przy wyborze konkretnego produktu i do tego dostosować jego potrzeby.