Niestety, jednym z największych problemów, z którymi musi się zmagać większość właścicieli sklepów internetowych. Najgorszym jest jednak to, że jeśli kłopot ten dotyka wirtualnych przedsiębiorców, to z jego powodu będą cierpieć przede wszystkim klienci. W przypadku biznesów internetowych i wszelkich tego rodzaju działalności, mogło się to kończyć upadkiem, ponieważ klient, który będzie czekał z niecierpliwością na paczkę, a ta będzie spóźniona, nie powróci już do sklepu.

Z pozoru zdaje się, że najbardziej trudnym fragmentem sprzedaży internetowej okazuje się zyskanie klientów, ponieważ w końcu zdecydował się na zakupy w naszym sklepie i nie poszedł do konkurencji. Gdyby więc okazało się, że pełen proces, związany z realizacją i przyjęciem zamówienia obejdzie się bez przeciwności, każda ze stron będzie usatysfakcjonowana. Prawdziwy kłopot pojawia się w momencie, gdy kłopot pojawi się od strony właściciela sklepu, bo stanowi to dla klienta podstawę do zastanowienia, czy nie byłoby zasadnym, by skorzystać z asortymentu konkurencji.

Największy problem to opóźnienia w dostawach

Opóźnienia w dostawach to prawdziwe przekleństwo właścicieli sklepów internetowych. Bez rozwiązania tego problemu, egzystencja internetowego sklepu będzie bardzo trudna. Sprzedawcy są jednak sami sobie winni – to oni przyzwyczaili klientów do zaspokajania ich nawet najdrobniejszych zachcianek: odpowiedni layaout strony, odpowiednie zapakowanie paczki i dostawa w ciągu kilku godzin…

Chcąc ograniczyć ryzyko, a przy tym oszczędzić nerwów sobie i swoim klientom, powinieneś pamiętać o takich chociażby o zapewnianiu odpowiedniej ilości asortymentu, a więc o dbaniu o stany magazynowe. W taki sposób, możesz na bieżąco udzielić klientowi informacji, w jakim czasie dotrze do niego dostawa. Jeśli chodzi o wysyłki internetowe, to dostawa nie powinna trwać więcej, niż doba czy dwie, ponieważ jest to w tej chwili standard, który zapewni także klientowi konkurencja. Klient będzie także spokojny, jak zyska informację, że paczka została wysłana np. numer listu przewozowego czy numer paczki Inpost.