Prowadzenie przedsiębiorstwa wymaga od właściciela bardzo dobrej znajomości zagadnień często niezwiązanych z profilem firmy. Każdy przedsiębiorca, który poważnie myśli o swoim biznesie powinien dobrze znać się na zagadnieniach z marketingu oraz reklamy. Podstawą w dobrze prowadzonym przedsiębiorstwie, które chcemy, aby się rozwijało, jest strona internetowa lub sklep internetowy (wszystko zależy od profilu naszej działalności).

Nie wystarczy jednak mieć stronę www lub sklep. Aby myśleć o ich rozwoju oraz rozwoju firmy warto zainwestować w odpowiednią reklamę. Podstawowym zabiegiem w reklamie strony www jest pozycjonowanie. Jest to proces długotrwały, jednak warty czasu oraz pieniędzy, jakie przeznaczymy na to działanie. O wiele szybsze efekty daje reklama kontekstowa. Najbardziej znaną i najlepszą formą reklamy jest oferowany przez firmę Google system AdWords. Obecnie praktycznie większość firm (o ile nie wszystkie) decydują się na tę formę reklamy, gdyż jest to najskuteczniejsza wg wielu specjalistów metoda na zdobycie nowych klientów.

Dobrze zaplanowana kampania AdWords niesie dla przedsiębiorcy ogromne korzyści w postaci wielu nowych odwiedzających na jego stronie, co przełożyć się może na większą sprzedaż jego produktów. Ważne jest jednak dobre przygotowanie się do kampanii reklamowej w tym systemie.

Do podstawowych zalet kampanii AdWords należy zaliczyć oczywiście łatwy proces jej przygotowania oraz minimalne formalności. Wystarczy założyć konto w systemie, doładować je kwotą, jaką chcemy przeznaczyć na reklamę i stworzyć jednostki reklamowe. Inną ogromną zaletą kampanii prowadzonych w systemie AdWords jest łatwa możliwość dotarcia do setek lub nawet tysięcy potencjalnych klientów. Większość stron www wyświetla reklamy systemu Google, więc nasza reklama ma szansę znaleźć się nawet na bardzo popularnych serwisach tematycznie związanych z naszą stroną.

To jest tylko kilka zalet, jakie oferuje nam system reklamy AdWords. W kolejnej części artykułu znajdziecie inne interesujące informacje na temat prowadzenia kampanii. Nie obędzie się też bez negatywnych cech, jakie ten system ma i które skutecznie utrudniają pracę początkującym przedsiębiorcom, którzy chcą założyć swoją pierwszą kampanię reklamową.