Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Bez skutecznej strategii reklamowej nie możemy myśleć nawet o skutecznym rozwoju naszej firmy oraz zdobyciu nowych klientów lub odbiorców publikowanych na naszej stronie treści. Reklamować można się na wiele sposobów, jednak aby stworzyć dobrą i co najważniejsze skuteczną strategię reklamową, powinniśmy uczyć się na własnych oraz cudzych błędach. Dzisiejszy wpis będzie pewnego rodzaju zbiorem wiedzy na temat skutecznej reklamy w internecie.
Podstawą w planowaniu strategii reklamowej jest stworzenie i opracowanie celów naszej kampanii. Głównym celem jest oczywiście zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa, jednak nie jest to jedyny cel. Ważne jest także budowanie relacji z potencjalnymi klientami, które poskutkować mogą naszym głównym celem – zwiększymy dzięki temu sprzedaż. Do tego służą m.in. reklamy w portalach społecznościowych. Dobre efekty przynoszą filmy reklamowe, które skutecznie przyciągają uwagę potencjalnego klienta. Warto jednak rozważnie wydawać pieniądze na reklamę w social mediach. Facebook to doskonałe narzędzie marketingowe, jednak należy podchodzić do niego z dystansem. Nie każdy profil z dziesiątkami polubień, na którym możemy wykupić reklamę, będzie dla nas odpowiedni. Bardzo dużą część najpopularniejszych stron na FB to śmieciowe strony dla młodzieży, na których znajdziemy śmieszne obrazki i dowcipy. Ciężko oczekiwać dużego odzewu z tego typu reklamy w przypadku kiedy reklamujemy produkty i usługi dla starszych osób. W wyborze powierzchni reklamowej powinniśmy zwracać uwagę na przedział wiekowy oraz w niektórych przypadkach także płeć odbiorców.
Ważne jest także oszacowanie kosztów, jakie jesteśmy w stanie ponieść na reklamę. Dobrym narzędziem reklamowym, które pozwala na łatwe zarządzanie kosztami nawet w skali jednego dnia, jest system Google AdWords. Pozwala on stale kontrolować nasze wydatki, dzięki czemu nie okaże się, że w połowie miesiąca wydamy nasz cały miesięczny fundusz na reklamę. Niezwykle ważne dla skuteczności naszej kampanii jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Niektóre z nich są na tyle drogie w reklamowaniu, że nie warto konkurować z dużymi firmami w ich promowaniu. Warto jest wyszukać bardziej dopasowane do naszej branży frazy, które będą miały lepszy współczynnik konwersji.