Wyszukiwarka internetowa Google to nie tylko miejsce do zdobywania klientów czy szukania informacji. To też potężne narzędzie pozycjonerskie, które może wynieść każdego na piedestał, jeśli zaangażowanie będzie mocne, a pozycjonowanie uczciwe. W pierwszej części naszego artykułu poznaliście już trzy narzędzia. Dziś poznacie kolejne, równie ważne. Zapraszamy do lektury.

Trendy Google – dla start up’ów!

Google bardzo lubi ciekawostki oraz nowinki, dlatego możemy skorzystać z opcji trendów i samemu przekonać się, co dzisiaj jest w modzie. Zapewne po EURO2016 najwięcej trendów będzie dotyczyć naszych piłkarzy lub ich żon. Po wyborach prezydenckich w 2015 roku córka Andrzeja Dudy stała się trendem, ponieważ w wynikach wyszukiwań przebiła i to wyraźnie Katarzynę Tusk – do niedawna najpopularniejszą córką polskiego polityka.

Obserwowanie trendów ma spory związek ze start up’ami, dlatego warto się na nich skupić. Wiele osób dzięki nim wymyśliło sposób na biznes i dzisiaj na nim zarabiają.

Google Search Console

Roboty Google nie zawsze analizują naszą stronę, ale łatwo możemy je przywołać. Wystarczy zalogować się do Google Search Console i ustawić odpowiednie atrybuty. Ta opcja przydaje się w momencie gruntownych zmian na stronie, debiucie nowego artykułu lub wywiadu. Pozwala na szybsze zaindeksowanie się nowych elementów poprzez przywołanie Google Bots.

Google Webmasters Tools

Duże, ale bardzo funkcjonalne narzędzie pozwalające na monitorowanie rozwoju naszej strony internetowej. Zawiera szereg ciekawych opcji począwszy od zbadania naszej strony, poprzez jej audyt, a skończywszy na uznaniu jej za SEO-Friendly lub nie. GWT wymaga zainteresowania się pozycjonowaniem, aby w trakcie prac w panelu nie popełnić błędów.

Powyższe trzy narzędzia przydadzą się osobom, które dopiero zaczynają przygodę z pozycjonowaniem i webmasteringiem. Uważamy, że szkoda marnować pieniądze na dedykowane narzędzia, skoro pozycjonujemy się w Google i to ono wyznacza nam standardy SEO. Zachęcamy do dyskusji pod tematem!