Decydując się na rozpoczęcie biznesu, powinniśmy zastanowić się także nad stworzeniem własnej strony www, która będzie prezentowała naszym potencjalnym klientom usługi i towary, jakie oferujemy. Praktycznie każdy z nas korzysta z internetu i w nim wyszukuje informacji o lokalnych firmach lub sklepach. Żadna nowoczesna firma nie może pozwolić sobie na brak takiej strony. Zbudowanie witryny jednak to nie wszystko. Powinna być ona dobrze rozreklamowana i wypozycjonowana. Obie te czynności powinniśmy łączyć, gdyż tylko wtedy dotrzemy do największej liczby klientów.

Najlepszym sposobem na stosunkowo tanie wypromowanie swojej strony i firmy w sieci jest system Google AdWords. Proces rejestracji w systemie jest bardzo prosty. Wystarczy podać kilka podstawowych informacji i już mamy stworzone konto. Teraz powinniśmy oszacować nasze możliwości finansowe i wybrać kwotę, która wg nas będzie wystarczająca na reklamę firmy w internecie. Intuicyjny panel systemu AdWords pozwala na proste stworzenie pierwszej kampanii reklamowej oraz śledzenie wyników, jakie osiągamy. Warto jest też przemyśleć słowa kluczowe, na jakie ma wyświetlać się reklama naszego serwisu www. W przypadku złego ich dobrania nasza kampania nie przyniesie zamierzonego celu, a koszty będą bardzo wysokie.

Czasami nie opłaca się konkurować z dużymi firmami, które inwestują tysiące złotych miesięcznie na reklamę w konkretne frazy i wybrać mniej popularne, jednak takie, które przyniosą nam zdecydowanych klientów. Warto unikać fraz ogólnikowych, które zazwyczaj są bardzo wysoko płatne za każde kliknięcie (tak, w Google AdWords płacimy za każde kliknięcie naszą reklamę). Powinniśmy wybierać frazy, które są ściśle związane z naszą branżą. Przykładem niech będzie firma zajmująca się sprzedażą tarcz hamulcowych do samochodów. Właścicielowi takiego przedsiębiorstwa zależy na klientach, którzy szukają jego produktu, a nie innych części samochodowych. W takiej sytuacji bardziej opłacalna dla niego frazą będzie fraza klocki hamulcowe niż części samochodowe. Ścisła fraza przyciągnie tylko klientów zainteresowanych konkretnym produktem, a nie innymi produktami, których przedsiębiorca nie sprzedaje w swoim sklepie.