Praktycznie każda firma, która nie reklamuje się w internecie, nie ma szansy na rozwój oraz zdobycie nowych kontraktów i klientów. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego faktu i właśnie do tych osób będzie adresowany dzisiejszy wpis. Reklamować możemy się na wiele sposobów. Najpopularniejszym sposobem na reklamowanie swojej firmy i strony jest pozycjonowanie oraz reklamy m.in. Google AdWords. To właśnie te dwie metody są najczęściej wykorzystywane przez osoby chcące zwiększyć oglądalność swojej strony oraz chcących przyciągnąć nowych klientów do swojej firmy.

W pewnym momencie dochodzi do sytuacji, która wymaga na nas wyszukanie nowych form reklamy, gdyż poprzednie wymagają bardzo dużych nakładów kosztów. Duże firmy stać na zainwestowanie wielu tysięcy złotych w swoje kampanie, przez co nie mamy szans na przebicie się. Warto jest więc szukać alternatywnych form reklamy. Taką alternatywą jest reklama w portalach społecznościowych. Największe efekty przynosi oczywiście najpopularniejszy w naszym kraju oraz na świecie Facebook. Większość osób korzystających z internetu ma własne konta w tym portalu, więc warto wykorzystać tę wiedzę i dotrzeć do tych, którzy o naszej stronie lub marce nie mają pojęcia.

Pierwszym krokiem jest stworzenie konta na FB oraz utworzenie tzw. strony. Będzie to wizytówka naszej firmy lub serwisu. Warto także zadbać o indywidualny wygląd naszej strony na popularnym „fejsie” przez zmianę nagłówka oraz miniaturki. Powinniśmy także kilka razy w tygodniu publikować ciekawe informacje nie tylko w 100% związane z naszą branżą. Popularne profile mogą zebrać nawet kilka tysięcy (a nawet więcej) polubień. Każda osoba, która polubi naszą fejsbukową stronę będzie miała podgląd na aktualności na niej umieszczanych. Osoby te mogą polecać nasz serwis innym znajomym, przez co stale poszerzamy grono naszych odbiorców. Początkowo wystarczy samo założenie konta i polecenie strony własnym znajomym.

Wg wielu osób związanych z reklamą i marketingiem reklamy w portalach społecznościowych są przyszłością nowoczesnej reklamy internetowej. Social Media rozwijają się w bardzo szybkim tempie i chcąc być na czasie, powinniśmy potrafić wykorzystywać je do własnych potrzeb oraz celów.