Skutecznie przeprowadzona kampania reklamowa powinna przynieść zamierzony skutek. Jednak koszt takiej kampanii jest dosyć spory i nie każda firma może sobie pozwolić na tak wysokie opłaty miesięczne. W zależności od rodzaju branży oraz produktu i konkurencji koszt kampanii reklamowej w internecie może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych i nie jest to kwota wygórowana. Tyle miesięcznie zapłacimy za rozreklamowanie danego produktu, marki lub firmy.
Nie dziwi więc nikogo fakt, że bardzo duża liczba przedsiębiorców inwestuje w pozycjonowanie swojej strony. Jest to proces długotrwały i pierwsze wymierne efekty możemy osiągnąć dopiero po kilku miesiącach. Jednak pozycjonowanie jest znacznie bardziej opłacalne, gdyż daje efekty długofalowe. Kampania reklamowa po jej zakończeniu znika z internetu, a strona pozycjonowana jeszcze przez pewien czas od zakończenia działać agencji SEO będzie znajdowała się na górnych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie możemy zlecić firmie zajmującej się tego typu zleceniami lub wykonać je samodzielnie. Jednak bez podstawowej wiedzy samodzielne pozycjonowanie może dać odwrotne efekty w postaci spadków w wynikach wyszukiwania lub przy zbyt agresywnym pozycjonowaniu nawet nałożeniem filtra i usunięciem strony z wyników Google. Pozycjonując stronę, powinniśmy dokładnie do tego zadania się przygotować. Ważną sprawą, o jakiej powinniśmy pamiętać, jest zróżnicowanie linków, jakie odsyłają do naszej witryny internetowej. Popularne linki z tzw. seokatalogów wpływają bardzo pozytywnie na pozycję strony, jednak powinniśmy pamiętać, żeby wspierać je innymi linkami m.in. z tematycznych stron oraz forów internetowych.
Nie powinniśmy przesadzać z jednym rodzajem linków, gdyż automat wyszukiwarki Google może odebrać to jako celowe i sztuczne zawyżanie wartości danej witryny i nałożyć na nas filtr wtedy cała praca pójdzie na marne. Warto zadbać także o linkowanie z różnych fraz oraz o linki bez anchorów. Wtedy wygląda to najbardziej naturalnie i zmniejsza się ryzyko nałożenia na nas kary. Odpowiadając na pytanie z początku wpisu, to tak. Linki z katalogów seo są opłacalne, ale pod warunkiem występowania także linków ze stron i katalogów zbudowanych na innych skryptach.