Każdy prowadzący biznes w internecie lub reklamujący w nim stacjonarny biznes powinien korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje nam dzisiejsza globalna sieć. Tylko dobrze zaplanowana i kompletna kampania reklamowa i marketingowe pozwoli nawet nowej firmie czy marce zyskać wielkie grono odbiorców i zadowolonych klientów.

Oczywistą sprawą jest fakt, że pozycjonowanie oraz kampanie Google AdWords są podstawą w walce o klienta. Powoli jednak do grona tych dwóch sposobów zdobywania zainteresowania odbiorców dołączają media społecznościowe i najpopularniejszy z nich, czyli Facebook. Coraz więcej firm i instytucji decyduje się na założenie swojej wizytówki w tym portalu z prostego powodu – koszty są praktycznie zerowe. Wystarczy założyć konto i stworzyć stronę firmową. Takie działanie nic nas nie kosztuje poza kilkoma minutami spędzonymi przy komputerze. Warto jednak systematycznie aktualizować wpisy na naszej stronie, gdyż bez tego nasza strona będzie po prostu nieciekawy i nikt go nie polubi. Powinniśmy po dodaniu kilku wpisów zaprosić do polubienia naszych znajomych, którzy oczywiście polecą naszą stronę dalej i tak zdobędziemy pierwsze „lajki”.

Kolejnym krokiem jest płatna reklama i zdobywanie lajków a tym samym odbiorców naszych treści i komunikatów publikowanych na stronie firmowej w serwisie FB. Jest to bardzo dobry sposób i w miarę tani na zdobycie wielu polubień. Jednak z doświadczenia swojego oraz wielu profesjonalistów z branży większość z tych polubień wykonywanych jest z fikcyjnych kont lub kont zagranicznych stworzonych w krajach, o których większość z nas nie ma pojęcia. Z tego powodu pieniądze wydane na płatną reklamę w FB mogą okazać się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto, bo co nam po lajkach z fikcyjnych kont?

Z tego powodu warto jest, zainwestować w atrakcyjne treści lub nawet konkursy, jakie urządzić można na Facebooku. Przyciągną one realnych i zaangażowanych w życie profilu obserwujących, którzy w łatwy sposób mogą stać się naszymi klientami. Wystarczy tylko zachęcić ich dyskretnie i niezbyt agresywnie do odwiedzenia naszej strony czy sklepu internetowego. Na pytanie, czy płatna reklama na FB jest opłacalna, moja odpowiedź brzmi nie. Można znacznie lepiej spożytkować te pieniądze. Warto pomyśleć nad innymi pomysłami, na przykład filmy promocyjne, które pozytywnie wpływają na odbiorców.