Często okazuje się, że samym błędem w takich opisach jest cały opis. Pogląd ten może wydawać się dziwny, jednakże w praktyce jest bardzo prosty w zrozumieniu. Klienci pojawiają się w sklepie tradycyjnym lub internetowym zawsze, gdy pragną, by produkt pomógł w poradzeniu sobie z jakimś problemem lub zaspokojeniem pewnych jego potrzeb. Widać więc, że kluczem do odpowiedniego sukcesu opisu produktu będzie nie tylko specyfikacja techniczna, ale przede wszystkim propozycja dopasowania produktu do jego potrzeb lub aktualnych kłopotów. Klient musi być przekonany, że produkt ten poprawi jego sytuację czy zmieni jego życie.

Prawdziwa wartość produktu determinowana jest tym, ile można za niego zapłacić

Sprzedawcy patrzą na produkt pod względem marży, jaką będą w stanie zarobić. Konsument będzie w inny sposób rozpatrywał wartość. Przede wszystkim, klient będzie patrzył, czy produkt będzie dla niego użyteczny. Klient zapłaci za butelkę wody inną cenę, gdy obok będzie stało dziesięć konkurencyjnych sklepów, a inaczej gdy będzie wędrował przez pustynię. Ten skrajny przykład oznacza jednak to, że opisy nie powinny zawierać w sobie suchych i technicznych szczegółów. Zamiast tego, powinna znaleźć się informacja, która pomoże mu podjąć decyzję o zakupie. To od sprzedawcy zależy, czy klient wybierze właśnie jego produkt.

Należy więc wczuć się klienta

Dobry opis produktu to taki, który pomaga się wczuć w sytuację i zachowanie klienta. Zakupy internetowe ograniczają jakikolwiek wysiłek – klienci nie muszą wychodzić z domu, stać w kolejkach, krążyć po sklepach, ponieważ wszystko dopasować mogą po kilku kliknięciach i przeczytaniu odpowiedniego opisu. Ograniczenie wysiłku do minimum jest również możliwe poprzez takie sformułowanie tekstu, żeby klient nie musiał przedzierać się przez gąszcz skomplikowanych zdań i sformułowań. Zamiast tego, opis produktu powinien być krótki klarowny i mieć graficzne odzwierciedlenie w postaci zdjęć czy rysunków. Taka informacja z całą pewnością sprawi, że klient wybierze właśnie Twój produkt.