Sposobów na reklamowanie marki w Internecie jest tak naprawdę mnóstwo. Jedną ze skuteczniejszych form marketingu internetowego jest E mail marketing. Większość osób, które korzystają z Internetu, posiadają adres E-mail. To właśnie on jest potrzebny do zakładania kont na portalach, robienia zakupów internetowych czy komunikacji z innymi użytkownikami. Z pewnością każdy chociaż raz dziennie sprawdza tę internetową skrzynkę pocztową, aby zobaczyć czy nie przyszła jakaś ważna wiadomość. Jednak, aby marketing w tej formie był skuteczny, powinno stosować się do kilku zasad. Dlaczego E-mail marketing jest taki ważny? Jak tworzyć takie treści, aby konwersja była jak największa? Sprawdź ten artykuł, aby się dowiedzieć!

Co to jest E-mail marketing i jakie daje korzyści?

E-mail marketing tak naprawdę ma swoją historię już w reklamie poprzez tradycyjną pocztę. Kiedyś takie reklamy, były wrzucane do skrzynek na listy, jednak w tych czasach coraz mniej osób wysyła listy poprzez tę formę. Jednak z coraz większym rozpowszechnieniem Internetu pojawiło się pytanie jak efektywnie docierać do odbiorców. Reklamy przeniosły się do przestrzeni cyfrowej a wraz z nimi marketing poprzez skrzynki pocztowe. Jeśli słyszysz hasło E-mail marketing i zastanawiasz się, co to jest, to już wyjaśniamy. Jest to rodzaj marketingu internetowego, który wysyłany jest na skrzynkę internetową użytkownika. Często takie reklamy są personalizowane, dzięki czemu osoba, która interesuje się siatkówką, może dostać reklamę piłek do siatkówki czy biletów na mecze. E-mail marketing to także wszelkie newslettery, które dostarczają informacji, ciekawostek na interesujący osobę temat. Budują one większe przywiązanie i lojalność wobec produktu czy firmy. Oprócz docierania do szerokiego grona odbiorców jest to również relatywnie ekonomiczne rozwiązanie, nie wymaga dużych nakładów finansowych. Wystarczy zainwestować w specjalną aplikację do tworzenia e-mail marketingu i poświęcić trochę czasu na stworzenie treści. Korzyścią, która również przemawia za stosowaniem tej formy reklamy, jest fakt, że wraz ze wzrostem bazy odbiorców nie zwiększa się aż tak jej obsługa.

 

Skuteczny E-mail marketing – porady!

Przede wszystkim przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań E-mail marketingowych trzeba zbudować bazę kontaktów. Ważne jest, aby były one pozyskane legalnie i zawierały zgody na otrzymywanie wiadomości marketingowych droga elektroniczną, a także na przetwarzanie danych osobowych. Takie regulacje wprowadza RODO i warto o tym pamiętać. Tworząc strategię e-mail marketingu, warto zadbać, aby komunikaty, ich treść, forma graficzna była dopasowana do grupy docelowej. Ważne jest także pora wysyłania e-maili czy wszelkie przyciski call-to-action, które będą przenosić użytkownika na naszą stronę. Prowadząc taką strategię, można korzystać ze statystyk, patrzeć, o której godzinie odbiorcy otwierają nasze e-maile i wtedy je wysyłać, aby zwiększyć współczynnik otwieralności. Tworzenie spersonalizowanych treści również zwiększa pozytywny odbiór marketingu. E-mail marketing będzie korzystnym rozwiązaniem, jeśli na naszej stronie pojawia się sytuacja z przerywaniem zakupów przez klienta, można wtedy wysłać maila przypominającego o danym produkcie, co może zwiększyć sprzedaż.Marketing e-mail to fantastyczne narzędzie i jeśli zaaplikujemy się do kilku zasad, może przynieść spore efekty.